עצות

1- הקפידו להתחיל מתירגול של ירידה מחד האופן – שימו לב שלא נעשה שימוש במילה “נפילה” משום שנפילות עלולות בהחלט לקרות אך תירגול נכון של ירידה מהחד אופן יגרום לכם לעמוד על שתי הרגליים ברוב המוחלט של המקרים בהם תאבדו שיווי משקל.

להבדיל מנסיעה על רולרים (Inline Skates) שבהם עצירה עם הטייה אחורנית עלולה להוביל לנפילה אחורנית ולסכן את הגב, הירידה מחד האופן ע”י הטיית הגוף אחורה ושליחת רגל אחת לכיוון הקרקע היא דווקא עדיפה על פני ירידה בכיוון קדימה מן החד-אופן.

2- בעת הירידה מהחד אופן התרכזו אך ורק במגע נכון של הרגליים עם הקרקע ואיזון עם הידיים למניעת נפילה. אל תנסו לאחוז בחד אופן בניסיון “לשמור עליו”. מובן מאליו שלחד אופן יש חלקי חילוף ולכם לא ממש, אבל יתרה מכך – לחד האופן יש הגנות למושב ובזכות מיקום המושב והדוושות ביחס לשלדה מתקבלת הגנה מושלמת לחד אופן במקרה של נפילה לקרקע מישורית; אז הניחו לו ליפול אל הארץ.

3- הקפידו לשבת על המושב בזמן הנסיעה. אחת הטעויות הנפוצות היא שבמקום לשבת על המושב, הרוכב או הרוכבת נמצאים מעט במצב עמידה מעל המושב – דבר המקשה מאד על איזון בזמן הרכיבה.

4- לבשו מכנסיים קצרים ונוחים עד כמה שניתן, אפילו מכנסי רכיבה של אופניים.
הסיבה לכך היא שמכנס לא נוח מגביל את יכולות השמירה על איזון באופן משמעותי כאשר נמצאים בשלב למידה מוקדם. מגבלה זו פוחתת באופן משמעותי עם ההתקדמות ביכולות הרכיבה.